Uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy

Kluczową uszczelką w budowie silnika jest uszczelka głowicy.

Uszczelka podgłowicowa bo tak również możemy ją nazywać, to element umieszczony między głowicą a blokiem silnika, przez który odpowiednimi kanałami przepływa olej i płyn chłodniczy. Zadaniem takiej uszczelki jest odizolowanie tych obydwu cieczy, których temperatury w czasie działania silnika są skrajne, oraz zapobieganie przedostawaniu się płynu chłodniczego do cylindrów.
Uszczelka pod głowicą ma również izolować część głowicy i bloku silnika od nagrzewających się do ponad 2000 stopni Celsjusza komór spalania. Uszczelka musi wytrzymywać nie tylko gwałtowne zmiany temperatury, ale również wysokie ciśnienie dochodzące do około 200 barów, powstałe w komorach spalania.

Powinna ona zapewnić szczelność między głowicą i blokiem, przez cały okres życia silnika. Niestety, nie zawsze się to udaje…

Gdy już jesteśmy postawieni przed faktem dokonanym i zaistnieje potrzeba wymiany uszczelki, stawiany jest nam szereg wymagań jakie musimy dodatkowo spełnić (sprawdzenie płaszczyzn, sprawdzenie szczelności, wymiana śrub głowicy, odpowiednia siła i kolejność ich dokręcenia oraz wiele innych…)

Nie zapominajmy jednak o najważniejszym kryterium, a mianowicie o odpowiednim doborze uszczelki głowicy. Dlatego proponujemy Państwu tylko i wyłącznie uszczelki rekomendowanych dostawców a w modelach szczególnie narażonych na przedwczesne uszkodzenia głowicy, również uszczelki ORYGINALNE.

 

W ofercie 4LIFT znajdą Państwo wszystkie uszczelki silnika do wózków widłowych, maszyn budowlanych i przemysłowych